torsdag 9 augusti 2012

Inget särskilt

Har egentligen inget särskilt att berätta men fick lust att skriva lite blogg!
Har en paj i ugnen som borde vara färdig om 20 minuter, kan ju ge er receptet om ni skulle vilja prova;

200 graders ugn
Botten: 100gr margarin/smör, 3dl vetemjöl, lite ljummet vatten(tillsätt så mycket det behövs)
Knåda ihop detta till en jämn deg, låt kylas en stund (ca 15 minuter) innan du breder ut det i formen så det täcker kanter och botten jämnt. Låt sedan kylas en stund till (ca 15 minuter). Grädda sedan ca 10 minuter.

Fyllning: Ta skinka, ost och paprika/majs/ärt-blandning (så mycket du vill ha av var) och lägg i den halvgräddade formen. Vispa 3ägg, 3dl mjölk, salt och svartpeppar och häll det i formen. Grädda ytterligare ca 20 minuter (tills stanningen tagit fast och fått lite färg).

Namnam! Länge sedan jag lagade någon paj så jag hoppas det lyckades för mig nu! Åt paj hos min mor igår så därför blev jag snål! Har ännu ingredienser (utom smör) till ännu en paj dessutom så... Men hinner inte nu då jag ska vakta denhär pajen och snart sedan skall efter min älskling från arbete.

Ganska jobbigt att behöva köra honom till arbetet varenda morgon, men det är ju inte för evigt! Och det är nog så underbart att han äntligen fått ett arbete, dessutom som han trivs med! Så lilleman och jag tar hand om varandra mestadels av dagarna, han har blivit mycket mera sällskapssjuk nu än tidigare -men han är ju som sagt redan 3 månader också!
Nu just sover han så sött i vagnen dock, somnade då vi var efter ingredienserna till pajen och har fortsatt sova sedan.

Idag har jag vikt in 2 maskiners tvätt, hängt ut en maskin tvätt, städat bilens bagageutrymme, rett upp i mitt klädskåp (den del där jag hänger klänningar etc o har skor) och så plockat ur diskmaskin. För att inte glömma att jag matat Viggo, bytt på han, lagade lunchsmörgåsar åt älskling, packade ner hans vatten, kaffe och mat, körde honom till arbetet och tagit en promenad till butiken.
Ganska bra saldo det där om jag får säga det själv..? Ja, dessutom handskrivit klart en lista på alla våra filmer, nu ska jag renskriva den på datorn så den blir i alfabetisk ordning och sedan kommer jag att dela med mig av den på min blogg om filmer (och kommer dessutom då att skriva sådär kort vad jag tyckt om filmerna jag sett).

Va o kollade på pajen, den doftar himmelskt!!
Jag har inte gjort något åt fotoutmaningen på länge, missat ganska många veckor men ska kanske ändå fortsätta med den... Har ju nog fotat en hel del under tiden ändå så kanske jag har någon bild som passar till de teman jag missat... Få se, det är dessa jag missat: Wild, Flower, Angel, Look!, Hide, Party, Light, Old/Young, Pet, Summer/Winter, Happy, Shadow, Close-Up, Food och denhär veckans Before/After.
Några av de där vet jag att jag har passande bilder till... Så ska snart laga ett nytt inlägg där jag tar igen på utmaningen!

Och nu vaknade lilleman, så nu avslutades den här skrivningen.

Inga kommentarer: