torsdag 23 augusti 2012

Matlagning

Jag lovade ju ge receptet etc på maten jag lagade igår om det lyckades! Så varsågoda:

Kycklingfileer med honungsmarinad ihoprullade med bacon som "klisterremsor"

Creme Bonjour smältostarna som användes

Ovanpå rulladerna, 4 bak tomat, 3 fram gräslök

Närbild på gräslöksrullad

Närbild på tomatrullad

Mellanmål för kocken

Medan man har köttet i ugnen slevar man ihop en hallonpaj.

Som sedan åker in i ugnen på 200grader. Mördegsbotten.

Så kokar man nypotatis

Rulladerna efter ugnen. Började på 150 grader, höjde till 200 en stund. Fettet som bränts fast i pappret.

Lite finare såg de ut utan bakplåtspappret

Närbild med blixt på färdig rullad.

Närbild med blixt på färdig paj.
Tyvärr blev pajen en total katastrof! Det recept jag använde med gräddfilsfyllning passade inte alls till hallon utan jag föreslår det till blåbär (som varit perfekt nu 2 gånger) istället.

Till ännu (vilket jag inte har bild på eftersom jag tog med älsklings kamera och han är i jobbet) hade jag sallad (tomat, gurka, isbergssallad, majs), salladsdressing och mjölk. Älskling som gillar lök lade till det i salladen.

Eftersom jag hade köttet länge men på låg värme var det varken torrt eller segt (vilket man kanske på basen av hur mycket vätska som runnit ur dem på bakplåtspappret skulle ha trott).

Nå, i vilket fall som helst -klart godkänt fick det menade han. Och jag har sagt åt honom att inte säga att det är gott om han inte menar det -det finns ju risk att jag lagar det på nytt om han säger det var gott!

Inga kommentarer: