fredag 8 november 2013

Praktisk förvaring

Hade imorse lagt upp en status med bild på två pafflådor och sagt det var dagens projekt och lovade visa på min blogg sedan då projekten var klara. Så håll till godo! 
OBS
Dessa ideer är mina egna, jag har åtminstone inte mig veterligen sett bilder på liknande lösningar eller så (vilket inte betyder att andra inte kan ha gjort samma sak)
Två lådor, sax, silvertejp (att föredra framom målartejp), mattkniv

Låda nr 1. Ta bort kortsidans flikar

Tejpa fast på kortsidorna

Skär ut en lucka

Tejpa fast på mitten också

Börja klä in den (skär tejpen så den passar att vika in i luckan)

Klä hela och även luckan så tejpen viks över/runt kanten

Då hålls luckan fast av att det blir så trångt

Skär ut ett litet hål för fingret så du kan öppna luckan.

Färdigt! Du har förvaring för pantflaskor i skydd från nyfikna 1åringar som tömmer dina påsar med pantflaskor. Då lådan är full är det ganska passligt att lägga i en påse och föra till butiken istället.

Låda nr 2


Skär bort kortsidornas flikar och mät ut storlekenför att skär ut på lånsidornas flikar

Tejpa ihop (silvertejpen tillfälligt slut så använde målartejp)
På toppen skär du också ut passlig storlek för att enkelt kunna fylla på


Kan behövas lämnas en liten kant frampå för att de inte ska rulla ut (jag lade dit i efterhand)


Med silvertejp inklätt så blir det finare helhetsbild och man ser inte de små skarvarna.
Sådär, har ni en låda för wcpapper också! Åtminstone jag blir irriterad då pappret alltjämnt har tagit slut, det inte finns fler rullar i wcn och man skulle behöva gå efter från "lagret"... Nu finns det ett tag åtminstone alltjämnt och man kan fylla på vartefter det töms.

Inga kommentarer: