torsdag 7 november 2013

Stackaren..

Min underbara son har feber nu. Fick det i dagis igår... inte konstigt han hade sovit dåligt natten innan! Inatt blev det inte många timmars sömn heller då, någon som var otröstlig... men for just och fortsätta vila så ska jag fortsätta pyssla små luvor medan jag dricker te och ser på Supernatural.

Annars blir det nog bara att försöka busa och mysa med honom hela dagen. Teletubbies verkade han gilla att se på en stund så kan ju alltjämnt bädda ner oss i soffan och se på det (om än jag hatar Teletubbies personligen) då han blir riktigt slut men inte får somnat ändå..

Jag ska till rådgivningen senare idag också. Hoppas Hb fortfarande stiger! Annars tar det sjukt i ryggen nästan konstant, oså verkar N tycka det är för trångt där inne (eller jag tycker hon har det för trångt) då hennes sparkar tar sjukt i bröstet och revbenen. Ordentliga fogsmärtor mellan varven och 3de dagen nu med kronisk huvudvärk (och nej, Panadol som är gravidas värkmedicin hjälper inte ett dyft!)... Nåja. Längtar till 20de...

Idag fick äntligen FPA beslutat om bostadsbidraget som jag borde ha fått under sommaren medan vi ännu bodde i Ytteresse! Tog dem bara tre extra månader från då jag avslutat begäran och 6 månader nästan från då jag lämnade in ansökan om det...! Kan de faktiskt få vara så långsamma?
Och nu är jag äntligen på mammaledigt! Har varit det sedan 21.10 egentligen men det beslutet fick jag vetskap om igår från FPA så. Skönt! Allt verkar äntligen vara på raden nu igen då. Hoppeligen ska inget börja krångla igen då...


Och för de som undrade, det gick riktigt bra att bränna ljus i sockersnölyktorna! Inget smälte, förångades eller började brinna. MEN framhäver igen att sunt förnuft skall alltjämnt användas om ni bränner ljus! Och om ni har mindre glas (så lågan kommer närmare sockret) så är det ju inte alls säkert att det går galant...

Inga kommentarer: