söndag 16 mars 2014

Det går bra nu

Vet det finns en låt med den texten men minns inte vad den heter eller vem som sjunger den... om någon vet får ni gärna kommentera det!

Superglad över nyheten att jag får börja studera vid Åbo Akademi på folkloristik! Slapp in till utbildningen redan 2011 men eftersom jag blev gravid med Viggo så sköt jag upp det. Jag trodde jag hade förlorat min studieplats -men som sagt, jag hade kvar den ännu. Och bästa? Jag får läsa kurserna hemifrån via nätet! Och behöver jag fara ner till Åbo så är det kanske för en dag eller två bara. Underbart eller hur?

Så, håller på med min första hemtent, går trögt då bara läser på kvällen och ska försök skriv svaren också. Meen, har gjort 3 av 25 frågor klart nu, så bara 22 frågor och 6 böcker kvar -tyvärr har jag inte hittat två dock.

Wolf-Knuts, Introduktion till folkloristik och hennes en artikel i en engelsk tidning om folkloristik. Sökt i Fredrika systemet (många olika bibliotek) och i Vasa och Korsholm så vet inte riktigt var jag ska söka efter dem nu...

Nåja, ser på Shields agenterna nujust från fox och sen kommer Cosmos. Sen blir det natinati dags för mig också.

Viggo lär sig nya saker varje dag ungefär, Nina växer så det knakar. Har fått det tämligen barnsäkert här så jag behöver inte vakta varje steg han tar heller. Igår fick jag tag i ett klädskåp som jag skall använda i förrådsrummet till förvaring för mina böcker mm.

Inga kommentarer: