söndag 23 mars 2014

Roligt att höra...

... att man har följare ändå! Tack för det, var riktigt trevligt att höra. Om ni funderar vad jag yrar om så var det en kvinna som berättade åt min mamma att hon följer min blogg. Skönt att höra att man inte skriver ut i tomma luften bara...

Fast, egentligen är dethär som min dagbok (dock skriver jag inte lika utlämnande som jag skulle göra i en riktig dagbok) så det är mest för min egen skull. Men hon läste också min träningsblogg, så hoppas hon förstår engelska då jag bytt till det där.

Jag byter också till engelska på min blogg om filmer etc. Då når jag en bredare läskrets än om jag bara skriver på svenska. Det tror jag de flesta håller med om. Eller hur?

Annars skulle det vara kul att faktiskt veta hur många/vem som läser min blogg/ar. Så vore kul om ni lämnade en kommentar, inget långt behöver det vara bara "hej".

Vad kan jag annars berätta? Studierna går långsamt framåt, lite ringrostig med att söka fakta ur böcker... har elva frågor kvar av 25. Men det är de "värsta" kvar också.
Nina har börjat äta potatis nu, en sked i gången. Går faktiskt bra ner för att vara nytt! Nu som då kommer lite grimaser men det är bara bra. Hon äter två gånger på natten nu så det är tur hon får börja äta riktig mat nu, snart mättar mjölken henne bara en liten stund. Och vaken flicka är hon! Mera vaken än sovande nu på dagarna, försöker svänga sig från rygg till mage (men inte lika ivrig andra vägen men lyfter huvudet högt!), tycker om att leka med sakerna i sängen men förstår inte ännu varför hon blir blind då de hamnar på huvudet.
Viggo skrattar åt det mesta nuförtiden, älskar då jag dansar med honom, går och springer, hittar på nya gymnastikövningar och allt möjligt annat roligt hela tiden. Från 1.4 får han dessutom börja på dagis igen, gissar jag kommer vara väldigt roligt!

Jag kan inte dricka te längre, prövade just och nu mår jag illa... varför har jag plötsligt blivit "överkänslig" mot min favoritdryck?? Eller kanske just därför, för att jag druckit så otroligt mycket av det... Om mjölken börjat ta slut -te, på morgonen och kvällen -te, mitt på dan eller om någon kommer på kaffebesök -te. Suck, vad ska jag nu hitta på för god dryck som dessutom är varm?

Nåväl, nu tog "SHIELDS" slut så far väl och sova... Eller först ska jag skriva ett inlägg om en bok som snart också finns som film.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. :)