tisdag 4 mars 2014

Sakta men säkert

Snart börjar hela familjen sova i vårt nya hem! Har försökt se efter så det mesta ska vara barnsäkert -men det är klart, har ännu eluttagen kvar o nå kökslådor osv som behöver fixas, men då det inte fanns nå vettiga barnlås till vettiga priser i Vasa så beställde jag med en annan som undersöker saken i en större stad om de har bättre saker där. Hoppeligen har de det...

Så, vi far snart dit och inviger stället. Tyvärr sover ju sonen sämre nu igen av någon anledning men vad ska det inte reda upp sig så småningom igen också... om inte annat så när man får ordentliga vardagsrutiner!
 Hoppas dock på att han ska få dagisplats snart också, på Vasabladet var det ju riktigt artikel om hur dagisena i centrum här är fullsatta -men eftersom han inte är varje dag hoppas jag det ska vara möjligt att få en plats åt honom ganska lätt.

I söndags var jag och visade upp min cysta på högra sidan igen, varför? Därför att den var så sjuk och jag fick feber och den hade börjat spricka... så, de skar upp den och tömde den. Nu går jag på v-pen, burana vid behov. Var och böt dethär gröna bakteriedödande tyget de lagt in i såret idag. Sjukt tog det men gick ändå ganska snabbt så. På torsdag får jag ta bort det helt och bara vänta på att det läks av sig själv. Som tur är det inte så sjukt mera utan kan dansa och hålla på med Viggo.
 Viggo går ju utan stöd numera, så det har gått snabbt framåt för honom. Och han har upptäckt hur roligt det är med böcker (det har han helt klart ärvt av mig) då man får bläddra fram en ny bild hela tiden, och försöker kommunicera på alla sätt fast han inte har några ord ännu. Underbart att se hur han har gått mycket framåt på kort tid, och ett litet matvrak har han blivit.

Nina är bara glad hela tiden och skrattar så åt alla som kommer och pratar med henne. Och hon tycker också om att dansa och lyssna på musik.Allra bäst gillar de båda då ddet är något program som The Voice of Finland eller Idols så folk uppträder. Och Viggo verkar ha väldigt bra gehör för det är bara vissa gånger som han riktigt stannar upp och lyssnar noga, och av någon anledning är det alltjämnt de som domarna tycker väldigt mycket om också!

Men nu hinner jag inte skriva mera, Viggo vill ha middag, Nina åt just och snart kommer deras mommo hem så får vi äta hela bunten middag! Och Viggo får visa sin nya bok åt mommo.











Inga kommentarer: