måndag 29 maj 2017

Th1rteen r3asons why


Jösses. Vilken tung serie. Så aktuell, så hemsk, så verklig...

Hoppas faktiskt serien skulle tas upp i skolor snart. Kanske i hälsokunskap, kanske i studiehandledning... ja när som helst.

I vilken åldersgrupp? Jag vet inte. Egentligen redan i högstadiet. Det borde vara först i gymnasiet det borde bli aktuellt men allt har åkt ner i åldrarna.

Föräldrar borde också se den. Och lärare. Alla som har med ungdomar att göra.

Jag tror alla tjejer, och en stor del av killarna, har upplevt något av det som tas upp. En del mer än andra tyvärr...

Jag också. Inte allt. Men en del. Tillräckligt för att känna igen mig i flera saker. Och en del känslor. Men jag finns kvar, Hannah inte. För det har alltid funnits någon som fångat upp mig, eller inte lämnat mig ensam åtminstone.

Lämna inte din vän ensam. Inte din bekanta heller, inte den helt okända heller fö den delen. Prata! Säg till! Anmäl! Fråga! Skrik om inget annat funkar!

Inga kommentarer: