söndag 20 december 2015

Ajajajajaj....AJ

I förrgår (alltså i fredags) var det full fart! Först till HVC och kolla barnens öron så de inte fått öroninflammation (och det var bara risk för det).
Sedan vidare och storhandla inför julhelgen med min mamma från Stenhaga. Hann vi bara kör till Kvevlax så insåg vi att allt lät väldigt dyrt på kvittot -så en snabb kontroll visade att vi hade inte fått nå avdrag på Plussa-erbjudanden! Så fick svänga om (och jag tror vi borde ha fått tillbaka ännu mera egentligen men inte visste vi ju exakt vilka varor det var som var på Plussa-erbjudanden då mera).

Så for vi hem till mig. Hade blivit superhalt vid dethär laget. Bar alla handelskassar på trappan, halkade en gång då mina bilspår var blank is och slog knä då. Behövde gå efter posten, förstås på andra sidan vägen. Kom mig dit, tog posten (var det ett ynka julkort av min kusin) och svängde om för att gå tillbaka.

Mitt på vägen flög jag på rygg, ja eller huvud egentligen! Det bara small om det och jag är ganska säker på att jag skrek högt.
Nåja, det enda jag tänkte var att jag inte kunde lämna mitt på vägen i tilltagande mörker med svarta kläder så drog mig till vägkanten och vidare till infarten. Kan säga att jag grät floder då ännu och var verkligen inte säker på om mina fötter skulle bära mig alls men upp kom jag mig och in. Frusna klyftpotatisar mot huvudet genast men fick nog en ordentlig bula ändå.
Nå, tur i oturen så var ju vägen till hemgården helt omöjlig så min mor var tvungen att sova över.

Hann må illa, hann vara trött, hann ha otrolig huvudvärk. Men blev högst lindrig hjärnskakning som tur. Dagen efter däremot kände resten av kroppen (framförallt nacken) av fallet och jag skulle inte alls velat göra något alls. Men det är ju jättelätt med två små vildbasare...

Idag är bulan kvar och den är otroligt öm, men inget desto vidare på grund av den.
Förkylningen däremot river i min bröstkorg då jag hostar, näsan stockar/rinner om vartannat... ja inte var detta någon lätt förkylning inte!

Och mina stackars vildbasare är också förkylda! Hoppas det ska börja svänga för dem snart då de blev förkylda före mig (båda två) och att det snart svänger för mig också förstås.

Vi får hålla tummarna för det!

Men idag fick vi in julgranen hos oss med min pappas hjälp, oså var gubben med sina töser hit så de fick sina julklappar och inte behövde vänta till efter nyår. Hoppas de gillade dem fast de funderade på varför de fick så mycket samma...

Inga kommentarer: