tisdag 15 december 2015

Vasadag

Idag var jag i Vasa hela dagen. Parkerade nära skolan (som var sista stoppet under dagen) och gick till Pariscafeet efter en take-away te. Gick iväg mot första mötet tillsammans med John hos VNF (Vasanejdens Föreningar) för att kolla deras utrymmen. Men de var för små för UMRs plan så vi gick vidare till Övis gymnasium.

Där va de verkligen hjälpsamma att söka reda på rätt person att prata med, i och för sig så behövde han ännu diskutera med rektorn så han skulle höra av sig sedan. Så bara att hålla tummarna!

Gick sedan in till stan, åt en räk-croissant vid Görans Cafe då jag såg Maria va på jobb. Gick vidare till H&M för att se efter nå julaktiga kläder åt barnen.

Flickkläder -hur mycket rea som helst! Pojkkläder -en halv klädställning. What the....? Varför var det inte rea på pojkkläder? Nåja, hitta en t-skjorta åt Viggo (i nästa storlekskategori) och en hel del mer åt Nina (både för framtid och nu). På kvinnosidan hittade jag ingenting vettigt heller, men sällan jag gör det numera.

Gick till bilen med lite extra saker och vidare till skolan för att diskutera Kommunikationskursen jag gick tidigare i höst. Godkänd blev jag, på tenten fick jag 3 (betygskala 1-5). På en uppgift fick jag 9/10 poäng så vi konstaterade essäsvar passade mitt skrivsätt.

Så for man via Jonna med deras julklappar och hämta sin juice som lämnade dit efter hennes fest (på min födelsedag). Var kul att se flickan hennes inte alls var lika blyg för mig mer utan pratade om allt möjligt! Hoppas de gillar presenterna sen också.

Så hem via butiken efter mera mjölk, plocka upp barnen vid dagis förstås också. Nina har övat på dockornas namn och nyaste dockan (som hon fick på födelsedan av gubben min) har nu döpts till Eva. Och dockorna kan inte riktigt byta namn då det är skrivet på deras vänstra ben vad de heter! Simon, Anna, Sara, Mimmi och Eva.

Annars har vi sett på barnprogram, läst böcker, ätit lite smått, tvättat kläder och somnat lätt. Fast, Viggo var ju vaken 22-02:30 förra natten så ganska självklart han var trött ännu fast han sov dagssömn på dagis. Nina var också trött då hon tänkte somna i min famn under Pikku Kakkonen.

Nu har jag mumsat varma smörgåsar, kollat NCIS:New Orleans och just nu är filmen Outsider på. Viggo vaknade just en gång så borde börja sova nu om det blir en likadann natt...

Inga kommentarer: