måndag 14 december 2015

Vardagens vardag

Har ju som sagt upptäckt att jag kan utan problem skriva inlägg via min telefons chrome-internet! Det gick inte med den samsung jag hade före Xcover2... så nu kan jag uppdatera min blog var och när som helst! Så ni kan räkna med mera aktivitet på min blogg från och med nu (på gott och ont).

Idag är det ändå en helt vanlig vardag! Vi steg upp just efter 6 imorse, morgonmål fram till klockan nio. Litet avbrott i vardagen då jag ringde HVC för att få kontrollerat bröstknölen jag kännt av ett tag. Har tidigare haft en cysta i bröstet och har en som kommer och går i nacken så det är ju med 99% säkerhet en sådan eller inget -men hellre kolla en gång för mycket än en gång för sällan! Och den inställningen tycker jag alla kvinnor ska ha...

Min mor kom också ut, vi hade menat fara och julmatshoppa men sköt upp det ännu. Istället for jag och dagshandla från S-Market samt hämtade lunch från grillen! Var schnitzel med sås och rivna morötter samt havtornskräm med grädde till efterrätt. Supergott! Barnen åt också med god aptit upp allting (och mammas krämportion).

Oså ha vi dammsugat o plockat undan från golvet. Att gå ut har inte alls lockat barnen idag och just nu sover Nina dagssömnen och Viggo äter smörgås (har lovat varsin Paula Toffee yoghurt då Nina vaknar).

Något tag skulle moffa sticka sig in med plättpanna som ja behöver till lördagens kompisträff och vi ska se Pikku Kakkonen, Buu-klubbens julkalender, äta gröt, duscha, borsta tänder, plocka undan, läsa saga och börja sova!

Jätteintressant vardag eller hur? :p

Inga kommentarer: