tisdag 8 december 2015

December redan

Har varit väldigt tyst på bloggen nu igen. Men december har nu kommit ändå! Tiden går så fort tycker jag, fast jag tycker nästan inget blir gjort...

Nåja, har ju hunnit lämna in uppgifterna till en kurs som jag gick i höst. Har hållit på o renskrivit två hemtenter som varit på hälft länge (och ska fortsätta just med dem). Hoppeligen hinner jag få dem klara innan jul, men det är väl nog att vara optimistisk...

Har hunnit vara på gubbens systerdotters studentkalas, riktigt trevligt. Och gubbens nästyngsta dotter har haft kalas hos mig (men eftersom båda var samma helg så plockade jag bara fram ur frysen nå muffins och bananwhoopies som hade lämnat från tidigare kalas och systern hade med cheesecake från studentkalaset). Så det var också kul men ganska hög ljudnivå med alla 7 som busade.

Migrän hade jag hela helgen också, är såååå led migrän! Och inte blir det ju bättre av att barnen var extra busiga då och tydligt och klart inte orkade vara hemma egentligen! De var nog såå nöjda att fara till dagis imorse. Och var ju extra roligt då man fick dela ut små paket åt dagisfröknarna, men tänker inte skriva ut här vad som finns i dem (vet att åtminstone en av fröknarna följer min blogg nu som då så).

Har tagit tag i ekonomin, eller jag och jag men hoppas att beslutet jag gjorde kommer påverka min ekonomi positivt inom en snar framtid. Och nej, tänker inte skriva desto närmare om beslutet heller förrän de andra inblandade makterna sagt sitt.

Har hållit på och grundstädat en del av huset i gången (bastun, aka städskrubben, förrådet och "tamburen" är klara) och hittat en hel del att sälja då samtidigt. Idag funderade jag ta itu med köket (om jag lyckas slita mig från datorn) eller barnens rum... nä, köket är viktigare! Om ni vill se vad jag har till salu så hittar ni det HÄR!

Har idag anmält mig till Väriestejuoksu i Seinäjoki den 7.5.2016! Längtar till det redan!! Och flera andra har också anmält sig redan (eller anmäler sig nu de närmsta dagarna) så watch out, Pippuriset Pikkumyyt är på gång igen! Måste kolla så jag hittar lagskylten på nytt eller om jag måste laga en ny.

Och nu är klockan över 11 redan, så måste aktivera mig! På med Spotify (som min dotter annars väckte mig med då hon fick tag i min telefon) och starta röjningen i köket! Hoppas jag har tillräckligt med reklam inne så får plock undan de extra Coca-Cola glasen och möjligen nå annat.

Inga kommentarer: