onsdag 30 december 2015

Goodbye 2015

2015 lider mot sitt slut, bara en dag kvar och då kommer jag inte att skriva nå blogg så gör min årsgenomgång idag istället.

Januari - var egentligen inget speciellt med januari månad. Viggo hade talterapi, började med munterapi, hade ergoterapi. Första Fitnessevenemanget vid Norrvalla.

Februari - var vi sjuka 14 dagar, halva månaden. Det va Manic Run för första gången i Sjoki och vi for på första FDUV träffen.

Mars - besökte jag skolan i Åbo för att planera mina studier lite. Dagis var i full gång. Familjecafe på Norrvalla hitta vi också. Deras storebrors kalas.

April -  Bamsegruppens första träff som vi deltog i. Var första hjälpare en helg vid volleybollmatcher. Deltog i örtkurs o kurs om jättekyrkor via Vörå MI.

Maj - Väriestejuoksu för andra årer i Vasa. Viggo fyllde tre år, firade Mors dag på furirbostället i Oravais. Sålde med pappa på Mega Loppis i Botniahallen. Förberedelse för Viggos byte av dagis.

Juni - träffade Viggo tandsköterskan första gången. Fyllde systerdottern 1 år. Och vi deltog i Bamsegruppens läger i Karislojo, och hälsade på min bror med familj i Åbo samtidigt.

Juli - sommarfest på Norrvalla med musik. Sommarlov för barnen. Träffar i församlingens lekpark. Jag fixade mina tänder. Mommo insjuknade i blodförgiftning.

Augusti - dagisstart och inskolning för på nya. Utvärdering av Viggos utveckling på Vasa Centralsjukhus. Mommo fortfarande sjuk. Kaveris flickas kalas. Kalas för brorsdottern som fyllde ett i september. Var till Juthbacka marknad. Möhippa för kaveri vid PowerPark. Meillä on unelma i Vasa med UMR.

September - familjecafe försökte jag starta men blev inget. Kaveris bröllop. Börja på vattenjumppa. Öppen dagklubb vid församlingen. Kaveris barns kalas. Stod och samlade in pengar på Hungerdagen för Röda Korset. Gick kurs i Vasas ÅA. Deltog i Botnialöpet 9km.

Oktober - fortsatte i teckenspråk och fick barnvakt från kommun varannan vecka. Fler evenemang med UMR. Hade Halloweenfest hos oss. Läger bekostat av RAY på Norrvalla.

November - gick Vänkurs via Röda Korset. Syster fyllde och firade farsdag samtidigt. Besökte Kårkulla. Såg Buu-klubben med mommo och barnen. Helgsemester till Riihimäki med barnen och gubben. Ställde ut med UMR på KnowHow i Botniahallen. Nina fyllde 2 år och jag 27 år. Var på kaveris fest. Besökte en konstnär. Träffade skuldrådgivaren. Ordnade höstfest med UMR, RK och Folkhälsan på Norrvalla.

December - volontär på Oravais flyktingförläggning en gång. Var på studentkalas. Träff med mammor inom autismföreninggen. Styrelsemöte i Helsingfors för UMR och skypemöte för Vasas lokalgrupp. Julafton hos syster. Swingeling med syskonen och deras barn på mellandagarna.

Och förstås hälsat på mina föräldrar, varit med gubben min, sett många filmer, geocaching påbörjades och bara varit. Hade grillfest på sommaren men av någon anledning har jag inte fyllt i det i kalendern.

Hoppas på lika mycket roligt program under 2016!

Inga kommentarer: