söndag 13 december 2015

Lets talk movies!

Jag ber om ursäkt ifall jag skrivit tidigare om någon av dessa filmer! Jag och min pojkvän köpte tillsammans över 30 begagnade filmer och en del hade vi båda redan sett (och en del har vi sett nu). Det är dessa utplockade jag ska kort recensera nu!

Eight Legged Freaks 2002
Jättestora spindlar som äter upp människor, smått dumma människor...
Humoristisk, jo på ett väldigt enkelt sätt. Skrämmande, kanske om man lider av arachnophobia (spindelskräck). Värd att se, absolut tillsammans med sina vänner!

The Ring & The Ring Two 2003/2005
Den amerikanska versionen på filmen. Är ju den man känner till bäst av de olika versionerna. En aning spooky är filmerna absolut men i tvåan går det mer och mer överstyr, eller -det blir för omöjligt...

Dawn of the Dead 2004
En zombiefilm, och förstås, ett virus som gör dig till zombie. Ett virus som smittar. Och en grupp som överlever till först åtminstone och gömmer sig -i ett shoppingcentrum. Nåja, den var ju okej. Ingen jag direkt längtar efter att se på nytt men gillar man zombiefilmer -go for it!

The Skeleton Key 2005
Denhär var väldigt intressant när man såg den första gången, andra gången så ville man bara se vissa delar, tredje gången... ja man borde inte ha sett den en tredje gång. Och det skvallrar ju lite om hur ofta den kommit från tv redan. Men absolut sevärd om ni inte sett redan! Och jag kan nästan säkert lova den lämnar i bakhuvudet efteråt...

The Descent 2005
Jag ska vara ärlig; jag drömde mardrömmar efter denna! Och jag kan ännu drömma mardrömmar som på något vis återknyter till denna (eller tvåan)! Och speciellt de som känner mig (och kanske ni andra också som kollat vilken mängd skräckfilmer jag kollat) vet att det krävs mycket för att göra intryck på mig... o det bästa? Jag har ingen aning VARFÖR just dessa var så bra!

Scream 1-4 1996-2011
Det är väl Scream som alla har sett någon gång. Är väl en av dehär "must see movies" enligt alla möjliga listor. Och visst, de är ju ganska bra på sitt sätt. Enkel handling, mord efter mord, ibland självklar vem som är mördare och ibland inte.

Urban Legends 1-3 (3: 2005)
Vandringssägner! Urbana myter! Love them! Synd bara att det återigen är dehär som man hört tusentals gånger tidigare som berättas på nytt... men visst! Sevärda, 2an sämst (som i de flesta triologier).

April Fool's Day 1986
Måste säga att jag blev positivt överraskad av denna äldre film! Och slutet var verkligen inte vad man väntade sig. Verkligen en film för skräckfantaster, en som gillar äldre filmers stil och egentligen vem som helst som vill ha en passligt invecklad och bra film för kompisträffen!

The Hand That Rocks The Cradle 
...is the hand that rules the world. En klassiker! Visats på tv jätteofta tidigare (men inte nu på en stund). Är väl alla mammors stora rädsla då man bjuder in en barnvakt till hemmet... men detta är en film som alla borde se! Om inte annat så för en perfekt imitation av galenskap.


Inga kommentarer: