lördag 17 september 2016

Hungerdagen 2016

Jag deltog i Hungerdagsinsamlingen i år igen tillsammans med Katja. Vi stod åter vid Prisma i Vasa i två timmar för att vakta insamlingstunnan i vackra röda Röda Kors västar.

Ni ser här under hur vacker jag var när jag stod där och samlade pengar till behövande i både utlandet och hemlandet!


Och visst var det en hel del som stannade och gav en slant i tunnan medan vi var där.

Och idag lärde min mor mina barn att skänka en slant i tunnan då vi handlade vid Citymarket Stenhaga, själv har jag ju tyvärr aldrig några kontanter på mig och ekonomin haltar. Bidrar istället som medlem i Röda Korset (årsavgift) och med min tid då jag kan.

Andra som har samma kontantproblem kan bidra med pengar via sms!

Skicka SPR10 för att bidra med 10€!

Men nu ska jag läsa tidningarna jag fått från Folkhälsan, Psykosociala Förbundet, FDUV och från Mannerheimin Lastensuojeluliitto -alla tre föreningar jag är medlem i och betalar årsavgift till för att understöda.
Och alla föreningarna skulle jag gärna göra frivilligjobb för -men tiden skulle inte räcka till för att även kunna stöda mina egna barn tillräckligt. Så föreningsaktiviteten får vara ganska låg nu till dess att barnen blir äldre.

Blev ju dessutom vald till ordförande i Vasa Ungdom Mot Rasism för mitt sista år som medlem! Året man fyller 30 (alltså 2018 för mig) så slutar man vara medlem. Så har ett år på mig som ordförande, any ideas vad vi borde göra?

Inga kommentarer: