torsdag 8 september 2016

Trappstart!

Första ptojektet ska sättas igång! Och det blir i trappan upp till andra våningen.


Här ser ni från första våningen trappan. Gubbens fot syns på översta trappsteget då han är och mäter och har sig. Viggo skulle helst hjälpa till men får denna gång hållas nere då vi har alltför mycket saker uppe på vinden ännu.

Under trappan skymtas frysboxen, än så länge full med mina föräldrars mat men ska småningom tömmas (och fyllas med vår mat).
Madrasserna etc är från då gubbens töser sovde över. Har inte orkat ta dem ända upp eftersom de troligen kommer snart igen ändå. Och då behöver de madrasserna igen.

Funderar smått om jag skulle flytta hatthyllan sen, nujust används den bara till mina finare kläder då har inga andra klädstångar men bara tar i bruk "riktiga klädskrubben" min så blir det ändring på det också. Vet inte riktigt vart jag skulle flytta den heller, men sådant klarnar väl småningom isfl.


Står på "mellanvåningen" och fotar uppåt till andra våningen. Är egentligen här som det förändras mest i och med att en vägg ska byggas. En vägg med en dörr vid trappan.

Vill ha det så för två anledningar:
1. Värmen smiter inte upp på övre våningen under denna höst/vinter. Den används ju endast som förvaring denna vinter troligen så behöver ingen extra värme där då heller.

2. Mindre risk att barnen smiter för mig, kastar ner en massa leksaker för trappan (undertecknad hade sina Barbiedockor att hoppa bungyjump här).

Så det är väggen gubben min börjat mäta och fundera på. Sen ska ju väggarna målas/tapetseras om också småningom men det är ju inte så bråttom och/eller viktigt med det just nu.

Så sakta men säkert börjar saker röra på sig nu.

Inga kommentarer: