söndag 4 september 2016

Kalapää Runt

När jag började springa bodde jag ju i Kalapää. Vad var min rutt?

Jo Kalapää träsk runt! 11km om man mäter från postlådan till postlådan vår.
Men när jag började med rutten gick jag 10km och sprang 1km, med andra ord var jag inte i så bra form från första början...

Idag så sprang jag alla 11km! Så idag kunde jag se framstegen som skett på lång tidsperiod, och med två graviditeter/barnafödslar emellan träningsperioderna.

Känns bra! Tror det vore bra för alla löpare att någon gång gå tillbaka till där det startade, alltså första rutten man sprang, och se vilka förändringar som skett. Både direkt fysiskt, tidsmässigt men även psykiskt för att orka sträckan.

Jag fick iallafall väldigt mycket motivation nu att kämpa för att få ner det till under 1 h! Vet att jag redan var bättre än tidigare liknande distansers löpning så vet det är helt möjligt!

Dessutom är det passlig rutt att träna på inför BotniaLöpet 9km, 17.9.16.


Inga kommentarer: