fredag 16 september 2016

Studier, träning och diagnoser...

Där har ni vad mitt huvud är fyllt med juat nu. Tre enkla ord.

Studier ska påbörjas igen, eller jag har påbörjat, men då så behövde jag ett lånekort till Åbos ÅA-bibliotek för att få läsa e-boken som behövs för att göra uppgiften. Så nu står det stilla och deadline är den 27:de på första uppgiften och sen rullar e på med deadline efter deadline... skulle ju inte vilja sacka efter direkt från början. Är så svårt att komma ikapp då. Men får fundera vidare, kanske hittar boken annanstans.

Träningen står också så gott som stilla nu. Är på löpskolan en gång i veckan men nästa tisdag är sista gången innan Botnialöpet 24:de. Funderar på om man skulle fara på Karhunkierros nästa vår och gå/springa 31 km. Vore både kul och intressant! Men vet inte om vill fara ensam så får se hur det blir...

Diagnosdelen är egentligen om min underbara son. Hade ju utvärderingsvecka förra veckan och på gruppsamtalet med alla utvärderare så förberedde de mig mer eller mindre på en diagnos -men idag då jag och V träffade läkaren var det inte tal om sådan diagnos (inte ännu iallafall). Så var som en halv kalldusch då jag hade förberett frågor angående diagnosen de hade pratat om. Inte enligt det som blev fastställt. Men nåja, får väl vänta på läkarutlåtandet och officiella diagnosbeteckningen innan funderar desto mera.

Så mitt huvud snurrar runt runt. Och försöker få en trotsig nästan treåring att sova -utan att väcka storebror på köpet (han somnade ju inom 5 minuter från att lagt huvudet på dynan så)...

2 kommentarer:

www.marvelicious.blogg.se sa...

Jag antar du redan sökt boken på Google Books och olika bibliotek?

Marion sa...

Inte egentligen... försökte få skapa ett lånekort på distans men det gick inte igenom alls hos bibliotekarierna... nu måste jag vänta tills barnen antingen somnar tillräckligt tidigt eller är i dagis innan jag kan fortsätta söka...! Suck.