fredag 2 september 2016

Skogslycka!

Lycka är att ha små skogar på sin egen gård för barnen att upptäcka och leka i (innan man tar med de ut i stora skogen)!


Här är de två små skogarna på baksidan, finns dessutom en klunga av enrisbuskar och stenar ännu till höger.

Dessa två små skogar har varit både större och glesare. Större till omfång men flera träd vinkade under Salomonstormen, men istället har det kommit ett myller av små granar och tallar så man måste hitta nya stigar att gå på från då jag var liten.

Men det var jätteroligt att vandra med dem igenom alla tre skogarna! Och de stortrivdes. Gissar att de nog vill gå fler gånger, och båda gillar lingon tydligen.

Tycker det är synd att så få barn vet vad en skog faktiskt är! Och kanske främst stadsbarn men även landsbygdsbarn tycker jag mindre och mindre är ut i riktiga skogar, blir bara Mulleskogen en gång i veckan. Och i ärlighet så går de ju inte så djupt in i skogen under Mulle heller.

Men i vilket fall som helst! Jag är glad och tacksam att jag som barn har fått vistas i skogen mycket, och att jag nu får ha mina barn att vistas en hel del i skogen!

Kommer ännu två bilder på mina upptäcksresanden!



Och, de fick turas om vem som skulle visa vägen ut ur skogen! Och mamma, jag, tappade bort telefon då vi klättrade över en stor sten så fick söka den också.

2 kommentarer:

www.marvelicious.blogg.se sa...

Jag är så glad över att jag fick/valde att spendera en så stor del av min barndom i skogen som jag gjorde! :) Jag gillar fortfarande att vandra i skog och mark, fast sker inte lika ofta som när jag var barn ;)

Marion sa...

Blir för dig att komma ut någon dag så får du följa med upptäcksresandena 😉