lördag 10 juni 2017

Dagens energikort

Har inhandlat en kortpacka med 78 naturmotiv med tänkvärda texter. Foto och text av Maria Sjöberg, Energi & Inspirationskällan. Instagram: energi_kallan


Tänkte att dagar då jag inte kommer på vad jag vill skriva om drar jag ett kort som jag reflekterar över.


Dagens kort (9.6)! Vägen ser ut som i Kalapää nästan, så väldigt familjär bild som tilltalar mig.

Citatet, något jag från tidigare försöker eftersträva. Att göra mitt bästa varje dag, av varje dag. Även de dagar då jag är trött eller sjuk.

Om än det under de sämre dagarna kan vara tillräckligt att bara existera och upprätthålla basbehoven i hemmet.

Slutmålet vet jag inte alls vad skulle vara just nu. Som jag erkände åt en vän har jag inga mål eller drömmar just nu.

Såklart har jag det självklara att ta hand om barnen, studera vidare och att försöka ta hand om fysiska hälsan lite grann.

Men jag tror människan behöver planer och mål i livet. För att orka kämpa på. För att ge det någon betydelse. Men målen och planerna förändras under resan.

Och det är ju en stor del av livet. Att saker förändras vartefter.

Inga kommentarer: