tisdag 20 juni 2017

Viborg, dag 3

Vi kom oss igång väldigt sent! Så egentligen gjorde vi ytterst lite.

Åt morgonmål runt 9, gick upp och packade färdigt. Guidningen vid slottet blev inställt pga för få intresserade.

Staty nära hotellet
Checkade ut, skulle göras senast kl 12 på hotell Viborg men fanns bagagerum till kl 15 då vi skulle fara hemåt.

Gick till Kauppahalli. Ett hus fullt med butiksstånd. Sökte efter något åt alla barnen och åt oss. Slutade med att vi handlade av två personer.

Men fanns alltid någon annan som försökte få vår uppmärksamhet också. Väldigt annorlunda mot hemma att bli halvt jagad för att man ska köpa.

Men barnen fick varsin tskjorta. Min sambo köpte en Putintröja och en Putin kaffekopp åt sig. Likaså åt min far och sin far varsin kaffekopp med Putin på.

Åt mig, min mor och hans syster till födelsedag blev det Matjuska pannunderlägg. Åt oss båda ett litet fat med Viborg på bild.

Valde att äta mitt emot Taverna på Medved. Blev kanske största besvikelsen i matväg för mig. Men fin lokal.

Medved

Sen gick vi till en större Supermarket än tidigare. Köpte ryskt vin åt mig, vodka åt Matias, hans far och hans bror (också födelsedag snart). Likaså en del ryskt godis åt barnen till godislördagen.

Skulle man få stötta vinkande vägg så?
Efteråt var det bara att sitta i lobbybaren. Drack varsin sista rysk drink (öl, screwdriver) och försökte packa in handlade varorna i väskorna. Hans väska blev aningen tung.

Sista drinkan i Ryssland

Sen kom reseledaren, delade ut passen tillbaka. Fick också lapp med våra namn med ryskt alfabet! Intressant. Bussen plockade upp oss och for via Victoria efter mera hemresenärer.

Så kan man också dölja förfall
Imorgon kommer sista delen av sista resan: hemresan. Sen kommer även en sammanställning över maten vi åt under resan samt ett inlägg med tips och råd inför er resa till Viborg.

Andra delar av resan:
Resan ner
Dag 1
Dag 2, förmiddag
Dag 2, eftermiddag
Dag 3
Resan hem
Maten
Tips och råd

Inga kommentarer: