söndag 25 juni 2017

Renoveringsdag

Börjat renovera på två fronter: min man och far jobbar med bonusflickornas rum, jag jobbar med Viggos rum.


Började med tömning av kallförrådet. Hyllväggen kommer slås bort så två yngsta bonusflickornas rum blir större.


Men första etappen i flickornas rum blev en dörr till hallen. Så ännu har alla fem gemensamt rum.


Min man hämtade materialet samtidigt han förde dem till dagis.



Själv gick jag upp och rev tapeter i sonens rum. Nedre bilden ser ni gamla tapeterna. Övre bilden full gång och stora skåpen flyttade mitt på golvet.



Min man och min far blev färdiga med dörren. Var ju tidigare ett vardagsrum med en och halv dörr, så behövdes en bit ny vägg också för att få fast dörrhålet ordentligt.


Det närmsta jag kommer på en bild på gamla dörren. Så på bilden halva, och dörren som är borta hade dubbel rad med glas!

Dörren fick även lås, så när de inte är här kan vi låsa dörren. Så kan de börja ha egna saker, byggen och så vidare i fred.

Nästa projekt? Dela vardagsrummet till två rum. Slå ut kallförrådsväggen till ena rummet. Tapetsera Viggos rum. Måla hans lister och lägga dem. Taklister i lekrummet fixas tillbaka.

Okej, det var ganska många projekt på gång med andra ord. För att inte glömma allt annat som ska göras. Men en sak i taget!

Inga kommentarer: