onsdag 31 augusti 2016

Lyckebo

Idag har jag städat min gamla lekstuga och lagat den iordning åt barnen mina.

Lekstugan blev byggd 1986 av Torolf Nyberg, min morfar, och blev dekorerad av Kirsti Nyberg, min mormor. Efter att jag flyttade bort stod den helt oanvänd tills min första katt, Sasti flyttade in. Då hon blev van utekatt stod den åter tom tills jag flyttade tillbaka till Vörå 2014, men då blev den koja åt min hund Dogo -tills han blev såld.

Så den såg ut såhär nu då det var dags för mig att börja göra något åt den:


Så vad fick jag gjort? Jag skruvade loss gallret (mest för hand men min far hade med skruvdragaren då han kom med staketlasset), sopade och dammsugade golv och tack inne och på "trappan", plockade in bord och stolar m.m leksaker som jag tyckte passade till ett lekstugehem.

Slutresultatet:




Vad ska ännu göras? Hela lekstugan ska höjas upp (lutar bakåt då sjunkt ner), trappan ska bytas (ett hål där nu), gardiner och någon duk ska hittas, handfatsröret ska bytas ut (så rinner vattnet ut på riktigt!), sopa bort mossan på taket och kanske måla det ett varv igen allting.

Men bäst var nog det faktum att båda barnen ville undersöka och leka genast de såg allting! Så mitt slit fick sin belöning genast!

Inga kommentarer: