tisdag 16 juni 2015

Bjurbäcken runt från andra hållet

Blev bara 11,7km fast jag sprang runt kvarteret också, men startade ju från dagis och inte hemifrån då så var väl det som spökade.
Gick på 1 timme 26minuter, så inget nytt rekord utan två minuter långsammare än förra gången. Men var inte så smart att inleda med backvägen, tog hela 10minuter första kilometern (sedan höll jag 6,5 minuter/kilometer tills nådde 9km strecket).
Väggen kom emot redan vid 9km idag, men kände genast då jag började springa att formen inte var lika bra idag, hade sovit dåligt också då sonen hade magknip av för mycket russin.

Så överlag är jag ändå helt nöjd med löprundan! Skulle ha kunnat gå mycket långsammare, och fast min pappa körde om och frågade om jag ville ha skjuts vid 8km så tackade jag nej och kämpade vidare!

Får satsa på att svänga och springa andra vägen nästa vecka igen och se om det är någon skillnad. Varvade ner denhär gången med lilla kvarterspromenaden också så får se om det hjälper mot stelheten imorgon. Ska förstås stretcha ännu men hjälpte inte senast nå vidare.

Bara jag inte blir sjuk nudå, sprang ju i kortärmat fast det blåste kallt och blev svettig. Skyddade halsen som vanligt eftersom det är absolut min svagaste punkt men vill nog svida lite i den ändå nu. Fram med tekoppen och en varm dusch!
Så har jag ännu en timme att bara vara innan jag får hämta hem mina småttingar. Blir väl att sätta igång en tvättmaskin och fundera ut vad jag ska koka till middag.sen...

Inga kommentarer: