tisdag 2 juni 2015

Run run run around...

Fick gjort nytt personligt rekord idag! Hade som mål att springa 10 km men insåg att jag hade ingen lust att svänga om och springa samma väg tillbaka -så istället svängde jag in på nästa väg och sprang runt Bjurbäcken. Det blev totalt 11,97 km (men troligen 12 eftersom Sports Tracker har en tendens att gena emellanåt).

Vid 10km tänkte väggen komma emot, benen blev som gele, bröstkorgen värkte och såg ut som om nästa kurva inte kom närmare fast hur jag sprang. Men jag gav inte upp och det gick om (tills de sista 100meter då jag trodde jag skulle behöva ge upp).

Lite vill jag faktiskt tacka Hart-Sport Energy

Andra gången jag dricker det innan jag far ut och springa och andra gången som jag helst slipper stickningarna i magen och bröstet började värka bra mycket senare. Om det faktiskt hjälper vet jag inte, men har hållit upp nu en bra stund igen med springandet -så inte gör det hela löpturen sämre åtminstone!

Men nu känns inte BotniaLöpet (16km) i september som en alltför omöjlig uppgift längre. Det är ju ändå bara 4km till från idag. Så ska absolut satsa på att delta iår!
Hur det blir med BotniaCyklingen måste jag se lite ännu, vill ta så otroligt sjukt i knäna att cykla (fast jag trodde cykling skulle vara skonsammare mot knän än löpning?) fast bara cyklar som längst 13km nu. Så måste testa vidare och se...


1 kommentar:

Maria sa...

Heja heja! :)

Svar: Bara att följa länken i inlägget :) Alltså det som är "svärtat" och understreckat med texten "30 day photo challenge". Eller för att göra det ännu enklare så får du ännu länken direkt här ;) --> http://marvelicious.blogg.se/2015/may/photo-challenge-juni-vecka-1-2.html#comment