onsdag 3 juni 2015

Senaste filmerna

Har sett en hel del filmer men inte skrivit om dem nå så slår ihop dem allihopa nu.

DEADLY BLESSINGS (1981)
Tja, ja, hmmm... inte så värst bra. Lyckades inte hålla mitt intresse uppe särskilt väl så är osäker på vad som egentligen ens hände i hela filmen. Antar man ska tycka om denhär sortens filmer för att orka sätta sig in i den. Men helt ok ändå, kanske skulle ha funkat bättre om man varit lite piggare!

TEENAGE MUTANT NINJA TURTLES (2014)
Trailern var roligare än själva filmen. Då man hade redan sett de mest humoristiska inslagen av filmen i trailern kändes den ganska platt och tråkig. Men det är klart att den var rolig ändå! Lite tyckte jag det var halvdålig grafik, för att vara så ny.

ZOMBIE HOLOCAUST (1980)
Påminde om "Cannibal Holocaust" och ibland trodde jag att det var den jag kollade på. Lite samma som "Deadly Blessings", min koncentration försvann nu som då. Men kan tänka mig att när den kom ut så var den verkligen skrämmande, och på sätt och vis var den ju mera skrämmande än många nya skräckfilmer -den var åtminstone mera verklighetstrogen än många andra med blodmängd osv.

THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE: THE BEGINNING (2006)
Här har vi typiskt exempel på nutidens skräckfilm där blod sprutar från lemmar det inte borde göra, människan har mer än 5liter blod osv. Det enda som på riktigt gör denhär (och de andra om Motorsågsmassakern) skrämmande är det faktum att de handlar om en verklig händelse (eller familj) som faktiskt existerat och mördat... Utan den aspekten skulle det bara vara en skräckfilm bland alla andra, men att veta någon varit så tokig som de så gör det hela mycket mera groteskt och skrämmande.

2-HEADED SHARK ATTACK (2012)
Skådespelarna endast anlitade för sitt utseendes skull, dialogen bortom all kritik, grafiken som om man skulle ritat den i lågstadiet, logiken någonstans i havet... så dålig så den blev bra i sin underhållning. Man fick ju skratta åt hur dålig den var om inte annat helt enkelt. Absolut inte en film jag skulle köpa, och inte heller se på nytt...

Inga kommentarer: