lördag 6 juni 2015

Målarböcker för vuxna

"Varva ner, måla och njut" står det så fint på art therapys Mandala bok som jag köpt via adlibris. Och visst är det trevligt att sitta och måla i färger i färdiga mönster! Om inte annat får jag träna mitt tålamod samtidigt, har inte de bästa färgpennorna utan bara samlat ihop vad jag hittat här hemma både färgpennor och tuscher och färgade kulspets!
Åtminstone ger det flera olika sorters färger än om man bara köpt en förpackning med antingen eller.

Här är åtminstone mina två första mandalamönster färdiga



Någon annan som håller på med vuxenmålarböcker? Tycker ni att ni blir nå lugnare av det? Eller blir ni mest stressade och önskar det skulle bli klart?

1 kommentar:

Maria sa...

åh vilken rolig grej! :) De man blir extra nöjd med kan man ju hänga upp på väggen eller rama in t.ex., så har man plötsligt nya inredningsdetaljer också :)