måndag 8 juni 2015

Va sjutton ska ja ha på mig nudå?

Det kan man säga nujust om min klädstil. Bara mjukisbyxor, sportbh, toppar och hupparin som gäller nu för tiden. Varför? Nå har inga jeans som sitter bekvämt längre på mig.
Varför inte? För att min vikt har gått åt fel håll igen. Varför då? För att jag haft för stort sötsug o skräpmatssug igen. Varför? Ingen aning.

Nåja, med andra ord blir det att ta sig en funderare och bestämma mellan följande;
  1. köpa en ny uppsättning kläder
  2. försöka börja tänka mera på vad jag äter 
  3. börja träna som en galning
 Tror det blir nummer två. Tror det är det billigaste och bästa alternativet. Dessutom tror jag mina tänder skulle tacka mig ganska mycket om jag slutade utsätta dem för socker som ilar o värker...
Och att få in lite mera träning skulle också vara att föredra, men blir troligen först från hösten (förutom löpningen som jag ska försöka få in en gång i veckan minst) då de är i dagis igen.
Men har fått bokat tandläkartid åt mig, på tiden då jag inte varit sedan jag väntade Viggo (förutom för att ta bort visdomständerna). Lär vara mycket som behöver göras...

Nåja, om ja sko ät nå kvällsmat nu innan jag lägger mig o sov. Imorgon e barnen i dagis, o ja ska försök städa en aning!

Inga kommentarer: