torsdag 19 januari 2012

Föräldrakurs 2

Var på föräldrakurs idag igen, idag handlade det om förlossningen.
Var inte så hemskt som jag hade trott det skulle vara -men jag vet inte riktigt vad jag hade föreställt mig heller. Trodde det skulle visas en såndär film, kanske visa nå redskap (då mest rädd för injektionssprutorna som används vid bedövningar).... Ja, int vet jag.

Vi är väldigt många på dehär kurserna dessutom, så som hon sa idag: det är svårt att få det gemytlligt och få igång en diskussion med så många personer på samma gång. Men vad ska man inte lära känna dem förr eller senare mer eller mindre. Om inte annat så kanske de som är på mamma-barn gruppen sedan inte är så många så man får bättre kontakt med dem.

Sen finns hoppeligen detdär cafeet vid Norrvalla kvar så man kan fara dit med barnet och ha sällskap av andra barn och mammor.

Nåja, 30de var det dags för nästa träff -o då sko de vara mera om att ta hand om barnet.

Inga kommentarer: