onsdag 18 januari 2012

Stödstrumpor och städenergi

Nå, jag har äntligen hittat något som verkar hjälpa mot min benvärk o den otäcka känslan av att någon drar/smeker mig på benen under natten! Har fått sova två nätter som en stock nu med hjälp av stödstrumpor! Och gudar vad det känns uppiggande att ha sovit ut ordentligt...

...tills man stiger upp och ser allt som borde städas. Då blir man sååå trött så trött igen och vill bara gå och krypa ner under täcket igen. Men nej! Idag får jag så lov och tvinga mig till att börja städa iallafall. Behöver INTE bli klar idag men skall absolut göra något. Och detta något nu från morgonen får bli att plocka undan papper/saker som ligger exakt överallt -eller åtminstone på fel ställe.

Men mina stödstrumpor e otroligt bra! Tack mamma så jättemycket att du hade ett par oanvända! Liite synd e att de tynger på så länge under natten att mina ben på morgonen har röda streck av dem som tar sjukt -men det går om på mindre än en halvtimme. Jag väljer hellre det än att ligga och vända mig tills jag somnar av total utmattning och ändå vaknar flera gånger på natten.

Om någon har lite extra energi kan jag köpa det för 1€/Kwh ! Någon intresserad? Inte? Nehe...
Älsklingen min tycker jag har blivit helt tokig med ti sälja saker på Loppisgruppen (FaceBook förståss, vad annars) och e rädd jag ska sälja allt. Haha! Nämen lite extra pengar e ju alltid bra att förtjäna! Skulle bara behöva komma mig till hemgården efter mera saker nu. Där skulle det väl kanske finnas möbler att sälja också om jag får med mig pappa på iden.

Nåja, int märks det väl att jag skriver om nästan vad som helst bara för att skjuta upp städningen?




Uff, hitta en Betty Boop bild också.......... Det är väl nå liknande som förväntas av dagens mammor? Men helst ska ett par händer och fötter även hålla på och arbeta för fullt! Alltså arbeta med "ett riktigt arbete" som man får lön för.


Denhär texten har jag på kylskåpet... "Ett rent hus är ett tecken på ett bortslösat liv". Stämmer eller?

Inga kommentarer: