lördag 28 januari 2012

Sockerbelastning

Igår var jag på sockerbelastningen, skulle ha farit tidigare i veckan men man måste beställa tid till det.
Så fick vara oäten/odrucken från kl 20 på kvällen till efteråt. Gissa om jag hann bli hungrig redan då under kvällen/natten??

Nåja, kom dit, de tog nollvärdet, 3,9 eller liknande så riktigt bra startvärde tyckte sköterskan. Gav hon mig dendär hemska glukossaften -som verkligen smakade som billig coladryck heeelt utan nå kolsyra. Första glaset fick jag ner på direkt eftersom jag var så törstig, andra glaset tog lite längre stund.

La hon igång tidtagaruret för jag skulle då vänta en timme -bli pickad i fingret, två timmar -bli pickad i fingret och sen få fara hem.
5 minuter innan en timme har gått så börjar det pirra i mina armar, svetten bryter fram i min panna, händerna börjar skaka. Dethär känner jag igen så jag stiger upp för att fara till wc, tar några steg och hela världen verkar vända sig upp och ner. Älsklingen får gå efter sköterskan som tar in mig i ett annat rum och ger mig en rondskål.

Första gången jag var glad att jag inte hade hunnit äta något ännu. För gissa om det inte var ett litet migränanfall igen en gång. Diskuterade med två sköterskor om det och de tyckte också att det nog lät som migrän, en hade till och med själv migrän och reagerade med magen precis som jag ibland. Så, får nog bara genomleva det nu till efter graviditeten åtminstone -sen kanske jag kan börja se om ja skulle kunna hitta nå läkemedel eller läkemedelskombination som skulle hjälpa mot min migrän. Men som sköterskan sa "det känns ju dumt att ta värkmedicin då man egentligen inte har ont, men hellre det än genomleva allting".

Inga kommentarer: