tisdag 10 januari 2012

Migräninfo...?

Nu börjar jag vara led min "migrän"! Så nu frågar jag upp av er som kanske har migrän, eller har bekanta med migrän, eller som helt enkelt hört om migrän om det faktiskt kan vara det jag har.

Började då jag skrev studentexamen, kunde vakna mitt i natten av att magen vände sig upp och ner (så kändes det) eller krampade. For på wc och märkte då att jag kallsvettades och skakade/darrade över hela kroppen. Och jag spydde, eller fick ripuli, eller både och.

En gång kraftigt så magen blev tömd, sen gick jag och lade mig och fick sova vidare hela natten utan nå fler missöden.
Jag kan inte minnas om jag hade huvudvärk, men åtminstone inte varje gång hade jag det.

Nu är det nästan mera så att om jag har haft huvudvärk igår eller haft ett par dagar i streck så... Ja, då ja inte längre har huvudvärk så då kommer själva anfallet!

Jag tycker bara att anfallet och huvudvärken borde vara på samma gång om det är migrän. Men det är ju nästan aldrig så....
Fick ju i gymnasiet Sumatriptan som jag skulle ta emot migränen då det uppkom, men jag tyckte det gav mig mer huvudvärk än tidigare. Så det slutade jag med efter att första förpackningen var slut (tänkte ju att det kunde ta en stund innan det börjar hjälpa).

Jag skall snart till läkare med graviditeten annars så ska fråga upp då också, men han är väl inte inriktad riktigt på det heller. Så därför frågar jag om ni har någon aning!

Inga kommentarer: