tisdag 16 augusti 2016

100 mål i livet

Såg på en annan blogg utmaningen att lista 100 mål man har i livet, lät intressant så jag tänkte att jag skulle pröva!

Hittade dessutom ett så passande häfte på K-Citymarket.


Att lista hundra mål (mer eller mindre svåra) så var lätt! Hade jag gjort på ca 2 timmar -med barnpassning inräknat.

Så vad har jag för mål?


  1. Besöka USA
  2. Besöka Canada
  3. Besöka Ryssland
  4. Besöka Asien
  5. Besöka Afrika
  6. Besöka Australien
  7. Besöka Nya Zeeland
  8. Besöka Island
  9. Besöka Tjernobyl
  10. Besöka Koncentrationsläger
  11. Besöka Skottland
  12. Besöka Irland
  13. Besöka södern
  14. Besöka Mexico
  15. Besöka sydamerika
  16. Få min drömkropp
  17. Behålla min drömkropp
  18. Fler tatueringar
  19. Hitta en hårstil jag trivs med
  20. Lära mig lacka naglar fint
  21. Vårda mina fötter
  22. Sköta tänderna bättre
  23. Vara en bra mamma
  24. Vara en bra bonusmamma
  25. Gifta mig endast en gång (om alls)
  26. Restaurera huset fint
  27. Laga min gamla lekstuga i skick
  28. Ha djur
  29. Odla mycket ätbart själv
  30. Fixa bra hemmagym
  31. Fin blomsterträdgård
  32. Mycket att göra utomhus för barnen
  33. Kalapää-trailen bättre och längre
  34. Ordna ett geocachingevent
  35. Hålla ordning hemma
  36. Lära mig baka bröd
  37. Lära mig latin
  38. Lära mig ryska
  39. Lära mig arabiska
  40. Lära mig mandarin
  41. Bättre på teckenspråk
  42. Fotomodell för alternativa kläder
  43. Delta i Miss Rock Suomi
  44. Bli färdig med folkloristikstudierna
  45. Studera religionsvetenskap
  46. Studera till lärare
  47. Börja dansa aktivt igen
  48. Lära mig någon kampsport
  49. Lära mig basic överlevnad
  50. Gå mera Första hjälpen kurser
  51. Föreningsaktiv
  52. Delta i efterspaning (fast ska helst inte behövas)
  53. Lära mig köra automatväxlad bil
  54. Ge mina barn många erfarenheter och minnen i livet
  55. Alltid finnas där om de vill prata om vad som helst med mig
  56. Alltid ha råd med det de behöver
  57. Alltid ha mat på bordet åt dem
  58. Få längre tålamod
  59. Lära mig lågaffektivt bemötande
  60. Känna mina barns vänner med familj
  61. Ordna halloweenfest varje år
  62. Skapa traditioner för familjen
  63. Ordna en grillfest varje år
  64. Ordna bra födelsedagskalas
  65. Öppna loppis
  66. Öppna bed&breakfast
  67. Börja med couchsurfing igen
  68. Ha ett fint bröllop
  69. Se en/flera manliga strippor live
  70. Pröva på burlesque
  71. Pröva sushi
  72. Pröva bläckfisk
  73. Pröva surströmming
  74. Pröva tartarbiff
  75. Bygga ett sheshed
  76. Bygga trädkoja med barnen
  77. Fånga alla pokemons
  78. Turista i Finland
  79. hitta 10000 cacher
  80. Springa halvmaraton
  81. Springa maraton
  82. Bli bättre på att simma
  83. Skida botniavasan
  84. Skids vasaloppet
  85. Klara botniatrippeln
  86. Delta i triathlon
  87. Skriva brev livet ut
  88. Postcrossing livet ut
  89. Ge ut en bok
  90. Se en stor dansshow
  91. Börja med sommarteater på nytt
  92. Läta mig stressa mindre
  93. Gå på lång vandring
  94. Uppträda med sång igen
  95. Uppträda med dans igen
  96. Hjälpa min son lära sig så mycket han kan
  97. Öppna vandringsled
  98. Alltid låta dottern få plats och tid också
  99. Dö innan blir dement
  100. Alltid visa uppskattning till de som står mig nära
Detta var de 100 som kom först, men kom på fler. Men listar dem i ett annat inlägg!

Om ni vill jag ska precisera något, go ahead and ask!

6 kommentarer:

Jonna sa...

Ojdå. Det där borde jag definitivt också göra, alltså göra en lista på drömmar. Vilka är top 10 viktigaste? Är detta drömmar du strävar till att förverkliga? Vad är sheshed? Vad är burlesque?

Marion sa...

Såklart är målen som handlar om barnen och kärlek viktigaste.
Och alla vill jag ju göra! Vilka jag faktiskt kanske kan uppnå är en annan sak det då men försöka kan man alltid.
Har du hört talas om Mancave? Alltså mannens eget krypin. Sheshed e kvinnans eget krypin (ofta i form av ett eget litet hus), bildgoogla ordet sheshed så ser du 😊
Burlesque, tja hur ska jag förklara... en lättklädd förförisk dansstil som hyllar kvinnokroppen oavsett om du är rund eller spinkig eller tatuerad eller... Youtube t.ex. Burlesque Christina Aguilera (eller Cher) så hittar du säkert nå från deras film med namnet Burlesque.
Och nujust är jag uppe i 125 mål men utmaningen var ju på bara 100 så skrev hit de hundra första jag kom på, fortsättning följer sen då det känns som om inga fler dyker upp 😉

www.marvelicious.blogg.se sa...

Oh, Tjernobyl och lära sig arabiska skulle jag också gärna göra! Bland annat :)

Marion sa...

När ska vi börja på språkkursen? 😉

Jonna sa...

Jag kommer med på arabiska språk kursen ;)

Marion sa...

Jee! Då kan vi ju öv tillsammans utan att skämmas över uttalet till först 😉