lördag 20 augusti 2016

Träning & kost, just nu

Länge sedan jag uppdaterat hur min träning och kost går!

I Tallinn så blev det ju inte följt alls, och jo, jag gick upp i vikt. Inte så farligt mycket som jag trodde jag skulle men ändå upp. All den goda maten var mer än promenaderna vi tog.

PT:n har samma kostupplägg åt mig ännu och jag fick ju träningsschema också. Två tabata-rutiner och en mera klassisk styrkerutin. Så har inte hunnit träna enligt hennes schema nå mycket ännu, men har nu skrivit upp vilka datum jag ska gör vad. Varannan dag blir det träning! Och har jag gjort det streckar jag över dagens datum på pappret.

Kosten är som sagt samma också, tycker fortfarande det är jobbigt att äta 2000kcal/dag men börjar få in några rutiner.
Fast idag ändrar jag ju dem då, äter nytt morgonmål då jag efteråt ska laga köttfärslimpa med nästan alla andra ingredienser jag har på kostschemat. Och den köttfärslimpan blir för 10 måltider framåt (eller, det skulle vara så om var bara åt mig men då barnen äter samma tar det slut fortare).

Men eftersom man ska till Juthbacka idag med barnen och en kompis (Maria) så är det bäst jag börjar på me lunch och tabata nu för att hinna!

Dagens morgonmål, äppel, krusbär, kvarg och te

Inga kommentarer: