måndag 6 mars 2017

Blockad i grupper

Så en av facebooks konstiga regler igen. Man får visst inte publicera alltför många saker till salu på loppisgrupper. Eller, jag antar det eftersom jag blev förbjuden att under ett dygn lägga upp något i NÅGON grupp -eller kommentera för den delen något heller. Väldigt irriterande om jag får säga det själv.

Jag har att det har något att göra med spam. En sorts kontroll mot spamskapare -men de kunde ju ha förvarnat om i stil "wow slow down girl, du beter dig som en dator så om du inte slutar nu måste vi tillfälligt blockera dig" eller något. Nu gick jag miste om flera saker jag ville ha från loppissidorna och kunde inte kommentera på en hel del frågor som ställdes i andra grupper (såsom stödgrupper för föräldrar med barn i behov av särskilt stöd). Och ärligt är det del två som irriterar mig mest.

Men nåväl, jag kom mig in på grupperna igen. Fick upp det som de blockade till salu och kan nu fortsätta skriva i grupper och så vidare -tills det händer nästa gång.
Men jag trodde ju att tanken med loppisgrupper skulle vara att sälja saker. Och att man faktiskt ska få sälja dem då också. Men jaja, ska väl sluta haka upp mig på det. Bara en till regel på facebook jag såg ingenstans och inte fick någon förvarning om...

Så de två senaste dagarna har jag inte kunnat dela inlägg om mina alster jag lagt upp hit, ni hittar till dem HÄR och  HÄR. Ifall ni vill gå in och kolla.

Men nu ska jag försöka gå ner och träna lite tror jag. Har lämnat efter med träningen helt otroligt den senaste tiden då varit så trött och stressad inombords. Min "kost" har visat samma tendenser.
Inte för att jag vet om man kan kalla bullar, choklad och te för kost. Det är väl tvärtom avsaknaden av kost som det är? Men hoppeligen får jag igång mig själv småningom. Måste få omskiftat mitt fokus bara från det som stressar och jag inte kan påverka till det som får mig att må bra och jag kan påverka! Låter ju simpelt nog... bara det skulle vara lika simpelt som det låter då också.



Inga kommentarer: