måndag 27 mars 2017

Van Helsing


En annan serie jag passat på och kollat nu medan jag varit sjuk är Van Helsing. Måste erkänna att den lät bättre än den är...

Handling kort: vampyrerna har tagit över världen. Kvinnan vaknar efter en treårig koma och en del menar att hon är mänsklighetens räddning...

Så, det är vampyrer (olika sorters vampyrer) och en liten klick människor som inte är döda/förslavade som slåss mot varandra. Samtidigt som människorna sinsemellan ska kriga (såklart) och samsas... lite väl mycket drama i min smak emellanåt. Och väldigt för mycket liknande alla andra "zombie/vampire/virus-apocalypse". Med andra ord så missar jag sällan något viktigt fast jag har på den samtidigt som jag skriver brev, blogg, plockar disk och tvättar kläder. En bra såndär "hålla dig sällskap men ändå sitta ner nu som då"-serie.

Inga kommentarer: