onsdag 8 mars 2017

Lipton Organic Tea



Jag fick möjlighet att pröva på Lipton Organic tesorterna Russian Grey och Ceylon genom Buzzador. Deras ekologiska te är alla plockade från samma farm (Single Source Estate) och certifierade med EU Organic och Rainforest Alliance.


Russian Grey är svart te smaksatt med bergamot och citron. Naturenligt odlat och plockat på Sri Lanka med 100% naturliga aromer.
Personliga åsikter: kände inte av så mycket citrussmak i teet, varken då lät det dra de två minuter som rekommenderades på paketet eller när jag (som jag normalt lagar te) doppade det intensivt en stund. Att det inte var helt vanligt svart te märktes dock bra men hade önskat en kraftigare smakupplevelse. Kom sig inte upp på min topplista av tesorter.


Ceylon är ett unikt svart te helt utan andra aromer. Teet kommer från Sri Lankas berg och är perfekt när du vill koppla av och ladda energidepåerna.
Personliga åsikter: var helt klart bättre än Russian Grey! Som bilden visar satsade jag på att ta en kopp på kvällen när de yngsta barnen gått och sova medan mannen försökte få internet att fungera igen och jag själv hade inga "måsten" kvar för dagen. Det enda negativa med Ceylon var att eftersmaken blev en aning besk när man lät det dra sig i två minuter (eller längre då jag glömde koppen en par gånger) -när jag doppade till "passlig färg" så smakade det däremot väldigt gott både under drickande och efter.

Eftersom det är endast 20 påsar i en förpackning är priset för tesorterna (runt 3€ beroende på vilken butik du besöker) i det dyraste laget. Ceylon kan jag kanske tänka mig att köpa på nytt men eftersom Russian Grey lämnade mera att önska kring smakupplevelsen lär det inte komma sig med på köplistan efter att förpackningen är slut.

#liptonluomubuzz #lipton #buzzador

Inga kommentarer: