fredag 10 juni 2016

Att gå från helt slut till ok...

Tacka vet jag antibiotika! Fyra tabletter tog det innan det började lätta, men nu kan jag iallafall överleva dagen ensam med mina barn!

Ännu i morse tyckte jag det hade börjat lätta (efter 2 tabletter) men så fick barnen värsta grälet om morgonmål och, trött som jag var, jag röt till åt dem.
Så då var jag tillbaka på ruta ett och kunde knappt prata! Så fick använda teckenspråk tills mommo kom hit. Vi for till Swingeling för att de skulle få springa av sig lite, nå, tyvärr betydde det en hel del springas för mig också men det gick. Mommo körde hem istället så jag fick vila och vi hämtade pizza från Citi Grillin i Vörå.

Tog fjärde tabletten i samband med lunchen, mommo for iväg för att träffa en gammal god vän och puff, som genom ett trollslag kunde jag börja prata med barnen igen och svälja! Ett mirakel!
Gick dock ut med barnen på gården (de har ju ännu helt supermycket energi) och den kyligare luften rev i halsen. Men tog det lugnt, gungade dem och lyfte upp dem på studsmattan -that was it.

Mommo kom med sina vänner (som jag förstås känt sedan barnsben) på besök och det var supertrevligt! Viggo och Nina gillade de små tantorna så mycket, och vice versa. Satt inne och prata en stund om ditt och datt. Nu går klockan i rasande fart tycker jag och börjar vara dags att fundera på refrängerna, såsom Pikku Kakkonen, Buu-klubben, dusch, yoghurt, tandborstning, pyjamas, saga och sist sova!


Enda bilden ja kom mig för och ta på Swingeling, var såå färdig!


Selfie igår kväll, måste säga jag tycker det syns jag inte är i bästa form.

Inga kommentarer: