måndag 6 juni 2016

Löpning och så feber på det

Var ut på länk idag genast jag förde barnen till dagis (vagnpromenaden blev uppvärmning).

Sprang ca 11km och det gick bra! Pulsbältet mena dock att jag var död mestadelen av tiden...
Behövde gå en par gånger, första gången längre sträcka med nya skorna så började värka i fotvalvet. Hoppas dock att det ska ge med sig efter en par turer.
Bjuder på en selfie jag tog under nedvarvningen runt kvarteret:


Kände av lite sjuk hals på morgonen men blev bättre då jag gick ut så for på länk.
Nu sitter jag här, sjuk hals, otroligt sjuka knän och feber som stiger...

Så kanske löpturen inte var den bästa iden, men fick nytt personbästa så kan ju inte klaga!
Men blir lugnt nu framöver tills kry igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå. Krya på dig!
Annars så måste jag ju varna dig, träna int med sjuk hals eftersom det kan fara direkt på hjärtat. Man kan träna om man e lite förkyld men inte med en sjuk hals. Har hört om flera fall där man antingen fått en infektion i hjärtat eller helt enkelt hjärtstopp. Så var försiktig!

Marion sa...

Tack anonym!
Och jag har hört samma men vaknar ofta med sjuk hals pga att jag kan snarka då jag sover tungt och för att det drar i huset vi nujust bor i.
Så gick därför lugnt med barnen till dagis och eftersom halsen slutade värka tänkte jag då att det var någon av dessa tillfälliga störningar. Nu däremot, då jag haft en par dagar så tänker jag inte ens tanken på att träna! Varken löpning, styrka eller rörlighet!