onsdag 15 juni 2016

Nya mage- och ryggworkouten

Ändrade lite på min mage och ryggträning. Egentligen är det samma övningar men skriver ut allting på nytt ändå:

  • Legraise 3 x 1 min
  • Crunches 3 x 1 min
  • Superman 3 x 1 min
  • Diagonal superman 3 x 1 min
  • Legraise/dipp till sidorna 3 x 1 min
  • "Hitlershund" 3 x 1 min (hatar detta namn men det har fastnat sedan högstadiet)
  • Diagonal crunch 3 x 1 min
  • Simspark 3 x 1 min
  • Plankan 2 min (så länge jag kan, idag blev det 2 min)
30 sek vila mellan seten och mellan övningarna. 

Så total träningstid borde vara 40 minuter, men mitt tidtagarur visade bara 38 minuter.
Men ja, något omkring 38-40 minuter antar ja. Beror ju förstås på om man fick igång klockan direkt eller inte också... 

Men helt nöjd med dagens träning, svider skönt i magmusklerna! Ryggen däremot så känns inte desto mera, förutom under övningarna men då är det nästan mera ont än skönt...

Så får man hoppas på morgondagens Fitnic då!

Oså får man avnjuta en shake med Forever Ultras Proteinpulver i fina neongröna shakern med bästa citatet!


Inga kommentarer: