onsdag 29 juni 2016

Träna träna... varje dag?

Ni minns väl att jag sa att jag skulle ha vilodag på måndagen? Nå det gick ju inget vidare! På morgonen så gjorde jag min mage/rygg-rutin och på kvällen 2,5min plankan.

Igår, tisdag alltså, var det Fitnic på kvällen. Vi gjorde Barbarian Squat (10), Bearwalk (5m) och Burpees (8) i 12 minuter. Före had vi rörlighet i alla leder.
Vi fick också pröva på Power Clubs (liknar bowlingkäglor i formen) och de var med i B.S. Men var riktigt intressant att pröva på Power Clubs, kändes bra i axlarna och armarna att svinga på med dem en bra stund. Kanske något som vore värt att införskaffa? Om de inte vore så dyra...

Hur som haver har jag nu tränat i sex dagar utan vila (dock olika intensitet). Borde kanske vara dags att vila idag, men skulle vilja få in ett benpass denna vecka, och förstås armträningen. Fast känner att armarna är väldigt tunga idag så blir benträning om det blir något (vilket det troligen nog blir).

Bjuder ännu på min träningsoutfit från gårdagen:


Keps, halvt av nät, köpt på Åland för måånga år sedan.
Topp som jag fick på köpet vid årets Color Obstacle Rush, borde tagit en storlek mindre.
Träningsbh från H&M, maximalt stöd och den enda som gett tillräckligt.
Nike shorts, köpta på Norrvallas fitnessevent 2015 av Nikes representant.
Suunto M5 pulsbälte med klocka.
Asics skor med gelinlägg för att dämpa bättre, köpta från Stadium i Vasa.

Inga kommentarer: