tisdag 14 juni 2016

PT eller ej?

Sitter och funderar på att anlita en online-pt. 12 veckor - 1500 svenska kronor. Har noll koll på vad växlingskursen är nu just men bad henne ge ett pris i euro så jag vet vad det skulle gälla för summa.

Tränings- och kostschema skulle det handla om, kostschema är ju det jag behöver mest av allt.
Träningen tycker jag att jag har på ganska klart (om än jag nudå har paus under antibiotikakuren) men maten, ja usch denhär maten som jag inte får att bli till något! Nu igen så äter jag en 200 kcal under "målet" fast jag tycker jag äter ordentligt, och det fast jag kan slänga in några chokladbitar emellanåt också!

Så någonstans går det väldigt fel... man borde ju få alla kcal från ordentlig och äkta mat och inte från choklad -och verkligen inte då lämna på underskott fast man äter choklad!
Så nu är min vikt 57,7 kg då jag senast vägde mig. Inget fel på det egentligen, 55 kg borde vara ganska passligt enligt min vikt (utan några nämnvärda muskler att skryta om) så dit får jag sjunka men nå mycket lättare tror jag inte att jag vill bli.

Nåja, ska diskutera lite med denhär pt-kvinnan innan jag bestämmer mig definitivt.
Tror ju att bara jag skulle få en spark i baken angående kosten och någon modell för hurdana måltider man kan laga åt sig så skulle det löpa automatiskt sedan. Jag menar, jag har jättesvårt att få tillräckligt med proteiner och de flesta bra källor (bönor, groddar osv) har jag inte ens en aning hur man tillreder eller vad man kan använda dem i! Så lite sådana tips och lite bättre koll på hur stora portioner det faktiskt ska vara så tror jag det skulle bli super.
Kanske sötsuget skulle släppa samtidigt? Vet nog att många förespråkar krom-tillskott som tar bort det men vill helst inte börja slänga i mig en massa tabletter eller så heller för att få bort det.

Men nåja, ska fundera vidare på saken. Bjuder på en bild angående socker så länge. Den absolut största boven om du frågar mig...


Inga kommentarer: