söndag 26 juni 2016

Midsommarhelgen

Så är midsommar över och slut för iår!
Var också starten på Viggos och Ninas sommarlov, så måste hitta på något själv nu för att stimulera dem... som det så fint heter.

Men nåja, fredag vaknade vi tidigt! Gjorde en träningsrutin från morgonen. For på lunch till hemgården och min bror med familj var där också.
For hem en sväng så Nina fick sov men då bushumöret var på 150% så for vi tillbaka och grilla på eftermiddagen
Och gick helt okej då man var ute! De fick ju springa av sig energin då iallafall.

Lördagen så började jag morgonen med två morgonttäningar, sen hade vi plättlunch tillsammans med gubben min o töserna. Sen skickade jag hem dem så jag fick, halvt tvinga, Nina och sova en stund så hon skulle vara på bättre humör när vi for till hemgården, alla 9, och grilla igen.
Var full rulle på gården då minsann! Och min svägerska hade lagat så god rabarberpaj till efterrätt!
Fick vara ute en stund hemma för att de skulle varva ner.

Så idag, söndag, som egentligen inte hör till midsommardagarna. Vaknade och hade de ganska lugnt för en gångs skull. Men just efter 9 nämde jag cykeln och få var det bara att packa oss iväg i cykelvagnen till församlingens lekpark! Kyrkklockorna ringde så fint också...
Hade med mina hantlar så brände till med ett övre kropps pass (delat på två omgångar) där samtidigt. Det gick riktigt fint eftersom jag hade en paus emellan och gungade dem då en stund.
Fick vi förfrågan att fara till hemgården på lunch, så cyklade hem och packa oss i bilen. Lekte ute där en stund också, hemma gick vi till butiken med vagnen.
Efteråt var vi inne en stund och jag fixade en smoothie åt mig. Så ut igen!
Men nu var vi bara i trädgården och gubben med töser kom över och hade med franska och korv som vi smaskade på med vattenmelon.
När de for hem så gick vi in, duschade, åt popcorn, yoghurt, drack tripp och borstade tänder, läste saga och nu sover mina busfrön!



Måste ju bara berätta vilken succe det blev med gräsklipparen nu!
Oj alltså äntligen, vilket jättekliv min son tagit igen!! Som varit så rädd för gräsklipparljuden och nu, se SE(!), han sitter på och kör och drog i spakar och och... ja de va så underbart! Och han bad SJÄLV om att få köra! Inte att jag frågade femtielva gånger...!
Och Nina var också så duktig chaufför, men hon är ju inte rädd för nästan något så var inte lika stor chock (men ändå superroligt) att hon också ville köra.

My flawless girl Nina

Kalapää, för alltid i mitt hjärta

Såhär nöjd när det blir mycket gott! 

Inga kommentarer: