fredag 24 juni 2016

Smoothies och träning!

Kan först påpeka att jag då jag var till Combo passade på och gjorde Suuntos konditionsprov (gå 1600 meter så fort du kan) och fick resultatet Mycket bra. Så nog verkar jag ha någon kondition då ändå!

Idag tänkte jag att jag skulle göra ett pulstest som en vän tipsade mig om:
Långsam joggning 15 minuter (uppvärmning)
Öka takten 30 sek/minut tills du inte klarar mer
Nervarvning 10 minuter

Men tyvärr gick det dåligt, hade ännu väldigt täppt näsa (som alla morgnar just nu).
Men kanske lika så bra då jag for på Fitnic i Kaitsor på kvällen (deras FB-sida hittar du här).

Vi gjorde Kettlebellswing, Utfallssteg och Knäböjsarmhävning (om det månne är rätt namn på svenska). Var första gången jag gjorde något med en Kettlebell och första gången jag prövade knäböjsarmhävningen, båda gick riktigt bra! Och det var otroligt vad 8 kg kettlebell kändes lätt när man svingade den fram och tillbaka! Nästan så jag funderar om jag borde börja testa min egen 16 kg som jag har här hemma.
Eller testade faktiskt lyfta den då jag kom hem men mina armar var så slut då redan så orkade bara svinga den halvvägs upp...
Vi gjorde även stretchning före, och väldigt kort efter. Det gjorde gott åt lederna!

Har även prövat göra smoothies idag, ganska många till och med faktiskt! Egentligen väldigt samma ingredienser men första gången jag lade rå äggvita i, men det smakade inget av dem faktiskt! Så kan nog bra tänka mig fortsätta med det som extra proteinkälla.

Så ingredienserna var (med varierande mängd):
Egna frysta röda vinbär (utan socker alltså)
Färskpressad citronsaft
Turkisk yoghurt (grön, så full fetthalt men minst socker)
Banan
24h VALO Rostat och krossat linfrö +blåbär
Rå äggvita

Så tycker verkligen ni ska pröva den om ni gillar smoothies!
Nu ska jag bara komma på vad annat jag vill äta ikväll då Lifesum påstår att jag ätit alldeles för lite (även om jag inte skulle ha tränat alls idag). Blir väl att äta nå smått, orkar inte göra något avancerat ikväll längre.

Före mixandet

Inga kommentarer: