onsdag 1 juni 2016

Mamaaa, it's oveeer!!

Igår var sista gången vi hade löpskola för denna säsong, snyft!

Har verkligen gjort susen för mig att träna i en grupp där, helt seriöst, så gott som alla var i bättre form än mig. Fick för första gången pröva på backträning, intervallträning och att faktiskt försöka värma upp och varva ner.

Och har upptäckt ordentliga framsteg i ork, teknik och farthållning! När jag började i löpskolan så sprang de andra alltid bra mycket hårdare än mig och ofta även fortare. Igår kunde jag, nästan, hålla jämna steg med dem i uppförsbacken till och med!

Uppförsbackar har annars hittills varit min akilleshäl/kryptonit då jag haft så otrolig dålig teknik! Men igår var första gången som det kändes som om jag faktiskt klarade av backarna med hedern i behåll.

Vad man ska göra för att kom sig ut och träna nu vet jag inte. De sa nog att GF Balans sommarjumppa börjar från nästa tisdag, ska spana lite i vilken prisklass det är tror jag... men hörde också att en del menar börja springa vid skidcentrum på söndagar, ska se om jag skulle börja komma mig på det också. Måste diskutera med mina barnskötare vad de tror och tänker.

Idag var det dags för min vägning. Har en Omron våg som visar vikt, fett- och muskelprocent samt BMI.
Hade hoppats att muskel% skulle ha ökat mest då jag tränat, men tyvärr är det fett% som stigit mest -troligen för att jag fuskat en hel del på matkvaliten den senaste tiden. Blivit mycket snabba och tomma kalorier... men ska försöka nu igen skärpa mig! Jag kan ju äta hälsosamt, om jag bara orkar fokusera och satsa.

Min vikt däremot visade bara +200 gram. Så det kan lika bra bero på något annat. Så det tänker jag inte ta någon stress över. Och musklerna hade ju nog ökat, +0,4%, men det var mindre än vad jag hade hoppats. Men jag vet ju inte i vilken takt muskler förändras heller. Och får troligen inte i mig tillräckligt med protein för att he optimalt med byggstenar. Nåja, får så lov och se hur jag löser det.

Nästa all round kontroll blir i juli. Om inte vikten ändras kraftigt plötsligt så behöver kolla upp det...

Som sagt har jag fuskat en del senaste tiden med kvaliten på maten...

Inga kommentarer: