tisdag 28 juni 2016

Olavs lekpark

Idag var jag med barnen till Vasa. Plockade upp Katja i Smedsby och hon följde med till Combo där jag la till lite saker på loppisbordet. Träffade på min fjoster där också (vi är släkt men vet inte exakt hur så vi bestämde hon är min "fjolliga moster" en gång för länge sedan) en sväng.

Åt lunch på Hesburger, så jag har redan ätit över mitt kaloriemål (men mer om det i ett annat inlägg). De var inte så matsnåla, ville mest bara leka i ABC:s klätterställning men en del av sina barnmåltider åt de iallafall!

For vidare till en lekpark i Smedsby som Katja kände till. Såg sedan att den hette Olavs Lekpark.

Så där fick Viggo och Nina klättra, gunga, springa och busa en bra stund! Var riktigt trevligt att "våga" sig ut på ett nytt ställe med barnen, till sist ville nog Viggo börja springa ut på vägen, men då började det också vara dags att fara hem.
Men som jag sa åt Katja så ensam skulle jag inte ha farit dit för då skulle jag troligen haft en antingen ute i det höga gräset eller ute på vägen, kanske till och med båda eftersom busspringandet brukar smitta av sig på något konstigt vis (hehe).

Så får se vad nästa "utmaning" blir.
Janå, vi ska ju på födelsedagskalas på söndag! Kanske det räcker som utmaning?

Skepp ohoj!

And the merrygoround goes around and around

Hoppla pålle!

Snurrelisnurr!

Upp o ner, ner o upp!

Gungeligung

Inga kommentarer: