måndag 27 juni 2016

Vilodag blev träningsdag

Hade tänkt vila igår, söndag, men ångrade mig då barnen ville ut. Låter kanske konstigt att just det får en att ändra sig men är enklast att träna med dem utomhus, minst ofog de kan ställa till då.

Råkade nämna cykeln också så då fick de bråttom! Så cyklade till församlingens lekpark (ca 2,7 km) och där delade jag upp mitt övrekroppspass i två delar.

Första delen blev:

  • Flyers 3 x 30 sek
  • Biceps 3 x 30 sek
  • Triceps 3 x 30 sek
  • Pullups 3 x 30 sek
  • Uppress 1 x 30sek, 1 x 15 sek
Så paus att gunga barnen på gungan och gungbräda. Andra delen:
  • Liggande uppress 3 x 30 sek
  • Liggande flyers 3 x 30 sek
  • Liggande triceps 3 x 30 sek
  • Lång biceps 3 x 30 sek
Och sen cykla hem 2,7 km.
Och på kvällen plankan i 2,5 minuter då man antagit utmaningen i en träningsgrupp! Men hoppade in lite mitt i eftersom jag visste att jag skulle klara 2,5 min redan.

Men nu är det måndag, och jag tror just nu iallafall att det blir vilodag. Imorgon kväll är det Fitnic igen som gäller så.

Ta med hantlarna till lekparken? Javisst!

Inga kommentarer: