tisdag 31 maj 2016

Burger King Vasa

(Vill först påminna er om min lilla tävling som pågår till 6.6 här i min blogg)

Var igår till nyöppnade Burger King i Stenhaga med min mor. Har inte ätit Burger King sedan, ja, kan det vara högstadiet?

Så i vilket fall som helst tänkte vi att vi skulle pröva på idag då det inte var så lång kö (kom före lunchtiden).

På måndagar har de erbjudande med två Whoopies-måltider för 10€. Så vi tog såklart det (sparade ca 4€). Tog också en majonnäsförpackning till franska.

Limsan fick man ta åt sig själv och vad mamma såg fick man dricka så mycket man ville, superbra "erbjudande" mot konkurrenterna.

Franska var riktigt bra saltade, tror många skulle tycka de var för salta men  jag vill ha ordentligt saltade franska!
Minus att det var Heinz-ketchup i pumpflaskorna, som dessutom var dåligt omskakat så kom bara vatten först.

Hamburgaren, oj gudars vad god! Var perfekt sådär mitt emellan McDonalds torra pappersbitar och Hesburgers dränkta hamburgare! Simpel och så god! Och kändes verkligen i smaken att de grillade annorlunda (vilket de också gjorde reklam för på väggarna).

Men mättnaden var mindre än efter Hesburger (men mättare än efter McDonalds).
Så vi beslöt oss för att pröva deras varma chokladbrownie med glass! För en gångs skull såg produkten bättre ut än reklamen visade. Man skulle ha fått ta med vispgrädde istället för glass men vi valde båda glass.

Brownien var riktigt god också! Inte sådär översöt som många efterrätter blir utan riktigt passligt med socker (antar jag) och en mafftig bit så man var sannerligen mätt efteråt!

Nu kommer lite ris, men mest sådant som jag hoppas blir bättre då hela huset och gården är färdigt byggt.
 Som ensam mamma med två små barn tycker jag det var jättedåligt med endast en matstol (synlig iallafall) och ingen lekhörna inomhus eller lekområde utomhus.
I samma situation tycker jag att deras teknik med manick som piper då man ska hämta sin mat från kassan är otroligt opraktisk! Jag menar, skulle jag gå bort från mina barn (speciellt Viggo) så skulle de smita ut eller till Shells sida eller vart som helst. Bra var ju däremot att man fick både franska och hamburgare samtidigt med det systemet.

Personalen var iallafall jättetrevlig så man skulle troligen kunna be om hjälp i sådana fall och rullstolsbundna (eller andra med rörelsesvårigheter) räknar jag helt kallt med att de bär ut åt.

Efteråt fick man gå online och lämna en recension över sitt besök på Burger Kings hemsida. Som tack fick man en kod att skriva på kvittots baksida så man får en gratis hamburgare (eller franska) om man besöker Burger King inom en månad (30 dagar).

Så ni kan ju gissa att jag tyckte det var värt ett till besök. Så om ni är hamburgarmänniskor, besök det och bilda en egen uppfattning! Vill gärna höra!

Inga kommentarer: