fredag 17 februari 2012

10 sanningar

(stal idén av Emps att man skall skriva 10 sanningar om sig själv på sin blogg)

1. Jag kan inte säga R, men vet inte varför det är så. Gick på R-träning och talterapeut många år men har fortfarande inte lärt mig. De flesta som inte kan säga i vuxen ålder har någon fysisk orsak (tex för kort tungsena) men något sådant har inte konstaterats på mig.

2. Jag har fobi för sprutor (och även nålar om någon annan skall picka i mig). Troligen fått det i 4års åldern då det utförts RYGGMÄRGSPROV på mig två gånger efter varandra...

3. Har egentligen glasögon som jag borde använda vid bilkörning men har aldrig vant mig med att använda dem ännu. Så glömmer dem alltid... Och det syns inte på körkortet heller.

4. Oroar mig alltid för min vikt fast jag äter mycket och motionerar lite, men brukar försöka vara tyst om det eftersom jag även själv stör mig på personer som inte kan prata om annat...

5. Längtar nu just efter att graviditeten ska vara slut så jag slipper foglossning och ryggsmärtor. Fast jag älskar att vara gravid också men vill hålla lill*n i famnen nu..!

6. Jag tycker inte om att shoppa (bara på loppis) och skulle helst överlåta allt klädhandlas åt någon annan. Om nu någon annan kunde handla åt mig...

7. Jag älskar min fästman mer än jag kan någonsin förklara åt honom eller någon annan...

8. Fast jag brukade själv vara ut på krog och dricka drinkar eller for på hemmafester så har jag aldrig njutit av att vara full. För mig skulle det inte ha någon skillnad fast alkohol skulle vara förbjudet enligt lag.

9. Vad är det första jag ska göra efter graviditeten (och jag läkt allt som kan ha kommit under förlossningen)? Jag beställer leverbiff av mamma att äta! Och så ska jag dansa, dansa och dansa (och börja träna annars också igen).

10. Jag är absolut inte något husmorsmaterial... Skulle gärna överlåta det åt någon piga eller liknande om jag hade råd att anställa en.

Inga kommentarer: