måndag 13 februari 2012

30 veckor...

Jag har ingen aning om IF räknar att det är 29+? som betyder 30de veckan eller om de från och med imorgon är 30+?... Men, inte har jag någon skillnad vilketdera de är heller! 75 dagar kvar åtminstone räknar de.

Om man då följer tiden exakt, vet nu att jag är igångsatt 1 ½ vecka för tidigt, min syster (äldst av oss) gick 3 dar över tiden och min bror är 3 veckor för tidigt. Hur mycket mammans graviditetsförlopp egentligen inverkar på sina döttrars är ju omdiskuterad fråga... Men skönt att snart kunna räkna ner tiden!

Min rygg tar livet av mig, och antar det på allvar börjar dethär foglossning/uppmjukning för mig nu -åtminstone på kvällarna. Aj sjutton vad det tar då jag ska röra på mig!! Och inte känns det bra om jag bara sitter heller, eller om jag ligger (om jag inte ligger på exakt rätt sätt förstås: lite av täcket knölat ihop under halva ryggen så att jag lutar mot höger, högra armen i vinkel under kinden och vänstra armen i vinkel bakom mig -benen är inte så stor skillnad men helst ena benet i grodställning). Problemet med att göra det bekvämt i sängen är helt enkelt det att man är två personer. Och vi vill båda två ha utrymme.

I helgen var det ju annars BotniaVasan i Vörå. 53km skidåkning, klassisk stil! Nästa år kanske jag ställer upp? I år var det min storasyster och hennes kompis som ställde upp. Och i sommar, juli tror jag, skulle det finnas BotniaCyklingen som jag skulle vilja vara med i, och varför inte då ta alla tre och sikta på septembers BotniaLopp där man ska springa. Får jag någon med mig på detta?
Fast jag kan ju inte börja träna förrän tidigast i mitten av Maj antar jag, min kropp måste väl hinna återhämta sig ordentligt först. Men kul skulle det vara, särskilt om man hade någon att göra det med...
Så, någon som antar min utmaning och kommer med mig på triatlon?

Inga kommentarer: